Klantverhalen

Wat wij doen door de ogen van een klant

In de spotlight

Stichting Prisma Almere

Stichting Prisma Almere heeft 18 basisscholen waarin zij kinderen de kans bieden om te groeien en onderwijs te volgen. Naast het centraal stellen van de kinderen binnen de organisatie delen zij ook de mensgerichte visie met Nolost: het zien van de mens achter de medewerker.

De directeuren van Stichting Prisma in Almere hadden te maken met het welbekende personeelstekort en hun eigen drukte, maar merkte ook dat hun medewerkers niet altijd leken te functioneren als één geheel. Waar komt dat vandaan? En hoe willen we dat het er wél uitziet?

Vanuit dit gesprek kwam Prisma terecht bij Nolost: de vraag naar een eenduidige, positieve cultuur ontstond. Een cultuur waarin eigenaarschap, autonomie én tijd en aandacht voor elkaar centraal zou staan.

“De effecten zijn nu nog steeds merkbaar. Daar ben ik zó trots op! De inspectie bezoekt gewoon al mijn scholen en zegt: Hoe kan het nou dat jullie op alle scholen, op alle levels, zelfs tot en met de ouders aan toe, dat ik daar dezelfde dingen hoor. Dus wat jij zegt Meindert, dat komt terug in je scholen! Jullie hebben dezelfde taal.”

Meindert Eijgenstein

Bestuurder
  • Alles
  • Onderwijs
  • Overig
  • Overheid
  • Zorg
Organisaties werken er doorgaans hard aan om medewerkers inzetbaar en betrokken te houden en verzuim en verloop te laten dalen. Toch lukt het met…
Onderwijs
Schooldirecteuren zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van “hun school” en hebben daarbij allerlei uitdagingen. Daarom is het fijn als ze bovenschools met…
Overig
DHL Express Nederland groeit al jaren als zeer succesvolle organisatie. Waarom DHL Express Nolost inschakelde? ”Good is the enemy of great” aldus CEO Ronald Leunisse. De…
Overig
Bij Transavia is het van belang dat elke reist fijn verloopt voor de klant. Om goed te zorgen voor haar stewards en stewardessen alsmede…
Overheid
Gemeente Zwijndrecht deelt de visie dat de mens centraal staat binnen de organisatie. Door te sturen op geluk, gezondheid en gedrevenheid haalt de gemeente…
Overig
KLM weet dat medewerkers het beste uit zichzelf kunnen halen wanneer medewerkers gedreven en gelukkig zijn in hun werk. Wanneer medewerkers bevlogen en betrokken…
Overig
Een hoge werkdruk vraagt al snel om aandacht, actie en oplossingen en heeft vaak een negatieve associatie. Maar een hoge bevlogenheid? Dat zien we…
Overig
De piloten binnen Transavia vliegen met (een groen) hart en ziel passagiers naar hun gewenste bestemming toe. De passie voor het vliegen staat bij…
Zorg
Collectieve overbelasting en onderbezetting: het is de zorgsector niet onbekend. Meander Medisch Centrum streeft ernaar dat al haar medewerkers duurzaam inzetbaar zijn, maar ook…
Overig
Zeeman is een snelgroeiende Europese organisatie waarin ongeveer 8000 medewerkers zich zowel op kantoor als in de winkels dag in, dag uit inzetten voor…

Meer weten over onze projecten?​

Wij vertellen graag over onze werkzaamheden. Tijdens een kopje koffie of via de telefoon, wij horen graag van je!​