Klantcase
DHL Express
‘Good is the enemy of great’: met aandacht voor de mens blijven groeien – DHL
De vraag aan Nolost
DHL Express Nederland groeit al jaren als zeer succesvolle organisatie. Waarom DHL Express Nolost inschakelde? ”Good is the enemy of great” aldus CEO Ronald Leunisse.
De organisatie is gedreven om te blijven groeien en hierbij het beste uit haar mensen te halen. Nolost is dan ook aan de slag gegaan met het opsporen van verbeterkansen, het vergroten van bewustzijn en trots rondom succesverhalen en het aanscherpen van de visie en het beleid. Het mensgerichte DNA-programma “Care to Win” werd werkelijkheid, met als doel: zorgdragen voor het succes van de organisatie én voor de mens, in de aanhoudende groei van DHL Express.
Doel
Het aanpassen van het personeelsbeleid en de organisatiestructuur: dit om aandacht te behouden voor de medewerkers in de snelle groei van de organisatie.
Activiteiten
Het ophalen van succesverhalen & verbeterkansen om hiermee draagvlak te creëren en de visie en het beleid aan te scherpen.
Resultaat
Een toegenomen betrokkenheid, een toegenomen dialoog tussen leidinggevenden en medewerkers over hun welzijn, het vieren plus delen van successen en inzicht in nieuwe kansen op succes.
Wat hebben wij gedaan?
Nolost is tijdens het project in de organisatie gedoken om met zo veel mogelijk medewerkers en leidinggevenden te spreken en zo goed te oberserveren wat de kracht en het DNA van DHL is. Na deze uitgebreide analyse zijn er meerdere strategiesessies geweest om het mensgerichte beleid te bepalen. De visie naar de toekomst is scherp neergezet. Vervolgens zijn op basis van de analyse concrete tools opgeleverd waarbij teams actief aan de slag konden met het delen van belangrijke (succes)verhalen en het afspreken van specifieke verbeteracties.
Wat is het resultaat?
Binnen een jaar was er op alle factoren in het medewerkersonderzoek een significante stijging te zien en ook de groeidoelstellingen in omzet en winst waren bereikt. Als kroon op het jaar werd DHL Express Nederland verkozen tot ’European Country of the Year’ binnen DHL in geheel Europa. Tot slot is DHL Express in 2021 The best “Great Place to Work” geworden, o.a. door het programma en de audit van Nolost.
Nolost combineert gefundeerde kennis en een schat aan ervaring met een aanstekelijke dosis enthousiasme en gedrevenheid. Hun empathie leidt daarnaast tot vlotte connecties die ervoor zorgen dat ze snel tot de kern kan doordringen. Dat alles kunnen zij vervolgens uitstekend verwoorden en omzetten in concrete content.
Ronald Leunisse | General Director – DHL Express
Nieuwsgierig
geworden?
Wij vertellen graag meer over onze visie,
projecten en klantverhalen!