Klantcase
Transavia
Bevlogen vliegen: met verhoogd vertrouwen bevlogen inzetbaar - Transavia
De vraag aan Nolost
Bij Transavia is het van belang dat elke reist fijn verloopt voor de klant. Om goed te zorgen voor haar stewards en stewardessen alsmede haar passagiers, heeft Transavia gefocust op de bevlogenheid van de Cabin Crew. Samen met Nolost heeft Transavia ervoor gezorgd dat de bevlogenheid duurzaam stijgt met als gevolg dat medewerkers gelukkiger en productiever zijn en de passagier meer tevreden is.
Doel
Het vergroten van de bevlogen inzetbare groep om er op die manier te zorgen dat mensen productiever inzetbaar zijn en het verzuim daalt.
Activiteiten
Kwalitatieve en Kwantitatieve (data) analyses om inzicht krijgen in de bevlogenheid van de medewerkers, het opstellen van een mensgericht beleid en interventies om de bevlogenheid te vergroten.
Resultaat
Inzicht in de risicogroepen en de bevlogen inzetbare groep plus succesvolle trainingen en inspiratiesessies die een positief effect hebben gehad op de inzetbaarheid van de medewerkers.
Wat hebben wij gedaan?
Een inzetbaarheidsanalyse is uitgevoerd om inzichtelijk te maken wat de Cabin Crew bevlogen maakt. Dit gebeurde o.a. middels het onderzoeken van het medewerkersdata, medewerkersbeleving, verzuimdata, verloopcijfers en data uit het rooster.
Met de inzichten kon het Cabin Crew personeel gerichte interventies uitvoeren om hen meer bevlogen en productief inzetbaar te maken. Hiervoor is vervolgens een waardevol inzetbaarheidsprogramma opgesteld: “Bevlogen Vliegen”. Dit programma bevatte tal van specifieke interventies, waaronder:
- Strategiesessies en HR beleid
- Inspiratiedagen voor de Cabin Crew
- Leiderschapstraining
- Lifestyle interventies
- Verzuiminterventies – Optimaliseren verzuimprocessen, opstellen verzuimhandboek, preventieve en curatieve verzuimondersteuning (kort en lang verzuim)
- Loopbaancoaching
- Time-management interventies
- Advies op Wet van Poortwachter
- Instroomoptimalisatie (recruitment)
Wat is het resultaat?
Nolost bracht Transavia inzicht in de stand van zaken en gedegen advies, inclusief succesvolle trainingen. Er heeft een hele duidelijke organisatietransformatie plaatsgevonden waarin de loyaliteit en inzetbaarheid van de medewerkers significant is gestegen en Transavia de hoogste winsten ooit in haar geschiedenis heeft geboekt.
Een club met mooie mensen die hoogstaande kwaliteit leveren op analyse en advies. Zeer aansprekend door benadering vanuit harde en zachte factoren. Warme en scherpe professionals. Meest onder de indruk van de data analyse en aanpak smile en squeeze.
Annemarie Hoogeveen | Vice President Cabin – Transavia
Nieuwsgierig
geworden?
Wij vertellen graag meer over onze visie,
projecten en klantverhalen!