People Stories

Het vertellen van échte verhalen van échte mensen

Wat is People Stories?

People Stories gaat over het delen van échte verhalen van échte mensen door het maken van corporate stories, video’s en documentaires. Zo helpt People Stories de juiste mensen aan te trekken, te behouden, maar ook te laten floreren op verschillende gebieden.

Nolost is dé specialist!
Kies voor video's

Nolost is de perfecte partner om jullie verhaal over de mensen van jullie organisatie op een unieke manier te vertellen. Het verhaal kan verteld worden aan mensen binnen de organisatie, maar kan ook goed gebruikt worden voor externe communicatie.

  • Wij zijn gespecialiseerd in het combineren van kennis uit organisatie en gedragspsychologie en weten dit op krachtige wijze in beeld te brengen. We zijn in staat het échte verhaal van échte mensen te vertellen. 
  • De inhoud van de documentaire wordt op maat gemaakt: jullie bepalen het doel, thema en duur van de documentaire. Wij werken het tot in de puntjes uit.
  • Wij werken met professionals op het gebied van film, regie en productie. 
 
De kracht van video heeft zich keer op keer bewezen. Het gebruik van video in de reguliere communicatie is effectiever en impactvoller dan het slechts beperken tot woorden en geluid. Zo zijn er uit onderzoek de volgende feiten naar voren gekomen over het gebruik van beeldmateriaal.
  • Het effect: Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen, 10% van wat ze horen. Beeld is dus 4x effectiever dan tekstuele communicatie en 8x effectiever dan verbale communicatie.
  • De impact: Visuele content verwerken we 600.000x sneller dan tekstuele content, het laat je boodschap dus binnenkomen.
  • De lering: 65% van de wereldbevolking leert beter door middel van visuele content.
 

Ons aanbod op het gebied van People Stories

Er zijn verschillende mogelijkheden om het verhaal van jullie organisatie en jullie mensen te vertellen. We onderscheiden de volgende drie producten. Wij kijken graag samen naar de mogelijkheden die het best passen bij het vraagstuk en de wens van jullie organisatie.

De mens centraal video's

  • Een video van ±2 minuten
  • Centraal staat de menselijke revolutie en het belang van welzijn in het dagelijks leven, wat vanuit de organisatie gestimuleerd en gekoesterd kan worden
  • Authentieke verhalen over de organisatie als mensgerichte organisatie met daarin de aandacht voor wat glanst, maar ook wat schuurt
  • Korte, maar krachtige video’s die kunnen worden ingezet voor gedragsactivatie op ieder bedrijfsniveau
  • Inspirerend, profilerend, trots opwekkend
 

High impact mini docu's

  • Het verhaal verteld in een mini docu van 10 – 15 minuten. Eventueel uit te breiden tot een miniserie met elke docu een specifiek thema
  • Rakende communicatie die op unieke wijze de realiteit laat zien: aanvullend op bestaande communicatie in de organisatie
  • Inzetbaar door het hele jaar heen voor diverse doeleinden, met als focus mensen behouden, hen laten floreren en eventueel een koppeling maken met doelen
  • Authentiek, verbindend, verfrissend, herkenbaar, rakend, constructief, trots opwekkend

     

Extended documentaire

  • Het gehele verhaal verteld in een documentaire van 45-55 min
  • Enorm impactvolle interventie: een eigen documentaire die zowel thuis met familie, vrienden of collega’s als met de hele organisatie in de bioscoop gekeken kan worden
  • Een unieke vorm van communicatie die de organisatie onderscheidt van anderen
  • Buitengewone profilering als organisatie, zowel naar binnen als eventueel naar buiten 
  • Verbindend, ontwapenend, verfrissend, affiniteit creërend, diepgaand, verrijkend
 
 

Het voordeel van video

De mens centraal video’s en documentaires kunnen worden gebruikt voor interne promotiedoeleinden. Denk hierbij aan onboarding en het versterken van bevlogenheid en verbinding met de organisatie. Ook kan het betekenis aan het werk geven en affiniteit met de organisatiedoelstelling, missie en visie versterken voor medewerkers. 

Naast interne communicatie zijn de video’s en documentaires ook goed inzetbaar voor externe communicatie. Hier kan gedacht worden aan profilering van de organisatie, arbeidsmarktcommunicatie en het aantrekken van nieuwe droomkandidaten.

Liever jullie verhaal op schrift?

Misschien is een corperate story dan iets voor jullie! In de vorm van schrift kunnen we jullie authentieke bedrijfsverhaal vertellen. De vorm van het verhaal kan verschillen en kan op maat gemaakt worden naar jullie wensen. Een corporate story kan zowel voor interne als externe doeleinden worden ingezet.

Interne doeleinden 

  • Gedragsactivatie
  • Employer branding
  • Strategische communicatie
  • Training, scholing & onderzoek
 

Externe doeleinden

  • Profilering
  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Het aantrekken van droomkandidaten

 

Benieuwd naar wat wij nog meer kunnen doen?

mensgerichte teamsessies, teambuilding, teamdag

Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden om deze diensten op maat in te richten voor jouw organisatie!