Gedragsactivatie

Mensgericht bewustwording en gedragsverandering creëren

Wil je op het gebied van inzetbaarheid meer bewustwording en eigenaarschap creëren en de organisatie activeren het aanbod (meer) te gebruiken? Zet dan gedragsactivatie in!

Doel

Meer bewustwording, eigenaarschap en gedragsverandering op het gebied van inzetbaarheid

Proces

Het inzetten van diverse effectieve online- en offline communicatie, op basis van gedragskunde, om zo de gewenste bewustwording en gedrag te stimuleren

Resultaat

Verhoogde bewustwording en gewenst gedrag bij specifieke doelgroepen

Waarom gedragsactivatie?

Middels gedragsactivatie worden leidinggevenden en medewerkers positief getriggerd en intrinsiek gestimuleerd om in beweging te komen.  Bijkomende effecten zijn een brede herkenbaarheid van het aanbod en versterkte onderlinge verbinding tussen verschillende functiegroepen.

Er wordt bepaald welke online- en offline activaties passend zijn, benaderd vanuit de gedragskunde en de organisatiecontext. Een aantal voorbeelden van succesvolle activaties zijn:

  • Communities op basis van gezamenlijke uitdagingen en/of interesses
  • Documentaire met (persoonlijke) collega verhalen
  • Persoonlijk geschreven kaartjes vanuit leidinggevenden
  • Proactief delen van tips en handvatten door middel van expert vlogs, collega-ervaringen of uitdeelkaartjes
  • Ludieke acties en collectieve challenges

Laat hier je gegevens achter voor een kosteloos, vrijblijvend en inspirerend adviesgesprek op maat!​

Een voorbeeld uitgelicht 

Beweging creëren middels een impactvolle documentaire 

Een hele impactvolle manier om medewerkers intrinsiek te bewegen is door echte, eigen verhalen te delen. In een documentaire worden de schoonheid van het vak, maar ook de bijkomende dilemma’s, in beeld gebracht door het eerlijke en echte verhaal van medewerkers te filmen. De documentaire vormt een spiegel voor medewerkers, die hen stil laat staan bij de schoonheid en de essentie van hun werk, maar ook de keuzes en leermomenten, door de momenten die er echt toe doen in beeld te brengen. De documentaire is opgebouwd uit verschillende lagen en omvatten diepte-interviews, dagelijkse gebeurtenissen en sferische beelden van de organisatie.

Tarieven

Neem contact met ons op voor een prijsopgave

Wil jij je medewerkers stimuleren en activeren op een unieke en effectieve manier?

Wij vertellen je graag meer!

Meer weten over deze dienst? Neem contact op via onderstaande gegevens

Wil je liever door ons gebeld worden? Laat je gegevens achter en wij bellen je terug