DHL

‘Good is the enemy of great’: met aandacht voor de mens blijven groeien – DHL

Doel

Het aanpassen van het personeelsbeleid en de organisatiestructuur: dit om aandacht te behouden voor de medewerkers in de snelle groei van de organisatie.

Activiteiten

Het ophalen van succesverhalen & verbeterkansen om hiermee draagvlak te creëren en de visie en het beleid aan te scherpen.

Resultaat

Een toegenomen betrokkenheid, een toegenomen dialoog tussen leidinggevenden en medewerkers over hun welzijn, het vieren plus delen van successen en inzicht in nieuwe kansen op succes.

De vraag aan Nolost

DHL Express Nederland groeit al jaren als zeer succesvolle organisatie. Waarom DHL Express Nolost inschakelde? ”Good is the enemy of great” aldus CEO Ronald Leunisse.

De organisatie is gedreven om te blijven groeien en hierbij het beste uit haar mensen te halen. Nolost is dan ook aan de slag gegaan met het opsporen van verbeterkansen, het vergroten van bewustzijn en trots rondom succesverhalen en het aanscherpen van de visie en het beleid. Het mensgerichte DNA-programma “Care to Win” werd werkelijkheid, met als doel: zorgdragen voor het succes van de organisatie én voor de mens, in de aanhoudende groei van DHL Express.

Foto: Deutsche Post AG
Foto: Deutsche Post DHL/Oliver Lang

Wat hebben wij gedaan?

Nolost is tijdens het project in de organisatie gedoken om met zo veel mogelijk medewerkers en leidinggevenden te spreken en zo goed te oberserveren wat de kracht en het DNA van DHL is. Na deze uitgebreide analyse zijn er meerdere strategiesessies geweest om het mensgerichte beleid te bepalen. De visie naar de toekomst is scherp neergezet. Vervolgens zijn op basis van de analyse concrete tools opgeleverd waarbij teams actief aan de slag konden met het delen van belangrijke (succes)verhalen en het afspreken van specifieke verbeteracties.

Wat is het resultaat?

Binnen een jaar was er op alle factoren in het medewerkersonderzoek een significante stijging te zien en ook de groeidoelstellingen in omzet en winst waren bereikt. Als kroon op het jaar werd DHL Express Nederland verkozen tot ’European Country of the Year’ binnen DHL in geheel Europa.

"Nolost combineert gefundeerde kennis en een schat aan ervaring met een aanstekelijke dosis enthousiasme en gedrevenheid. Hun empathie leidt daarnaast tot vlotte connecties die ervoor zorgen dat ze snel tot de kern kan doordringen. Dat alles kunnen zij vervolgens uitstekend verwoorden en omzetten in concrete content."

Ronald Leunisse
General Director – DHL Express

Activiteiten

Binnen dit project zijn de volgende diensten uitgevoerd

Teamcultuur

Voelen medewerkers zich onveilig, gestresst of alleen binnen het team? Zijn de normen en waarden binnen het team onduidelijk? Zijn er ongewenste gedragingen die

Opleiding Mensgericht leiderschap

Vind je het lastig om je medewerkers betrokken en bevlogen te houden? Ben je op zoek naar praktische handvatten om op een meer mensgerichte

Mensgericht beleid

Zoek je naar de juiste vertaling van jullie missie, visie en strategie naar een concreet mensgericht beleid? Mis je de balans tussen een gestandaardiseerd

Mensgerichte structuur

Hoe richt je jouw organisatie zo in dat de mens optimaal functioneert? Dragen bepaalde organisatieprocessen niet bij aan een constructieve samenwerking? Is jouw organisatiestructuur

Strategisch Advies

Wil jij jullie mensgerichte visie naar een mensgericht beleid vertalen? Zoek je hulp op het gebied van organisatiegedrag of -cultuur? En ben jij op

Interviews

De waarheid achter de verhalen. Breng de ideeën, perspectieven en behoeften van jouw medewerkers in kaart middels interviews met onze experts. Deze persoonlijke aanpak
Vorige
Volgende

Neem contact op

Vul voor meer informatie hieronder je emailadres of telefoonnummer in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om al je vragen te beantwoorden!

Sven Rickli

Strategisch Directeur